2014 Snetterton (1.+2. FIM Europe)
- hurá přes kanál- tropy a drobné potíže pokračují i za velkou louží- potíže pokračují i v sobotu
- hurá zpět- foto zde
- výsledky zde
Středa. Ráno v 9 hodin vyrazila první část posádky z Hostinného. V Rumburku přistoupil pilot se svačinou, do navigace zadal směr Snetterton a za slunečného počasí jsme se vydali na cestu. S mírným odstupem nás stíhali Rathouští s druhým motocyklem ve vozíku.
Čtvrtek. Ve 4 hodiny najíždíme na trajekt, fasujeme vesty a vzhlížíme do tmy k bílým doverským útesům.
Pátek. Omlouvám se všem fanouškům, net máme k dispozici až od dnes, takže rychlé shrnutí: Na okruh dorazila naše minivýprava ještě před obědem, klasika, stavba stanu a veškerého zázemí, o trochu rozruchu se postarala soudružka, co měla na starosti prostory v depu, neboť kvůli "image" nelze postavit auto dle libosti, ale podle předpisu, stan taktéž, takže po několikerém stěhování a otáčení jsme se usadili a věnovali se přípravě. (procházka po trati, která oproti poslední návštěvě, doznala, značných změn). Večer se trochu ochladilo, ale s očekáváním věcích příštích jsme rádi zalehli.
Dnes nás čekala v odpoledních hodinách přejímka motocyklu (proběhla bez problémů), serie volných treninků (moto3, supersport, superbike, stock 600 a 1000 a pohár Triumph) a to hned 2x a už v 17.10 jsme (supermona) najížděli do 1. kvaldy. Kolem mne prolétlo 23 motocyklů, no ten nejdůležitější nikde. V dalším kole už jsem se porozhlédl po okolí (nová pasáž připomíná technickou část v Oscherslebenu) a za několikera svodidly jsem zahlédl známou přilbu. Takže zrekapitulováno, Libor zastavil hned v úvodu kvalifikace, kdy postihla Mali Ahru technická závada, která mu zabránila v pokračování. Na startu se objevila celá řada nových jmen: Holanďan van der Bunt (v teamu RaHa, místo Meinerse), Francouzi Portelli, Lewi a Herve (po letech další žena za řidítky mona) a především Lukas Wimmer z Rakouska, který zajel 2. čas za nejlepším Velthuijzenem. Dále se ustálilo pořadí Henry, van der Bunt a Goldstein. Libor bez času zatím poslední. Na opravě se pracuje, zbývá již jen odzkoušení. Zítra v 9.30 jdeme do 2. kvalifikace, doufejme, že se rapidně nezmění počasí a nepřijde déšť.
Sobota. Obavy se tak trochu naplnily, nad ránem sprchlo, ale asfalt částečně vysušily sajdy, které otvíraly kvalifikace. Motocykl, fungoval tentokrát bez potíží, Libor sedl na Mali Jawu a začal najíždět potřebná kola. Postupně sundával čas, až na konečných 2:21,069, což ale stačilo pouze na 21.místo z 24 startujících. Krom 3 pilotů, se všichni ostatní zlepšili oproti včerejšku. Změna se udála i na čele, Wimmer zajel rychleji než Velthuijzen a startoval z prvního místa.
1.závod na 10 kol měl startovat ve 14.50, sajdy startující před ním byly zastaveny hned v prvním kole pro olej na trati a čistilo se. Jejich jízda byla zrušena (nebo přeložena na jiný termín) a šlo se narychlo na start. Ještě před nájezdem na rošt, zkončily naděje van Duijna z projektu NovaBike, jehož mechanikům se nepodařilo uvést motocykl do chodu. Další redukce nastala během zaváděcího kola, bohužel na náš vrub, motocykl Mali Ahra opět postihla závada. Start se tedy odehrál bez naší účasti, na čele se usadil Wimmer před Velthuijzenem a ujížděli zbytku pole. Třetí místo držel van der Bunt před Henrym, Goldsteijnem a Kehrmannem. Ve 4.kole šel do vedení Velthuijzen a hned Wimmerovi ucukl. Zároveň odstoupili Legalle a výborně jedoucí van der Bunt pro poruchy. Kermann pokořil Goldsteina za nímž jel Gerritsen a Australan Payne (žijící na ostrovech). V 6.kole odstoupil další z trápících se favoritů, Frauenschuh. Hned v dalším kole doplatil lídr a obhájce titulu Velthuijzen na nedostatečně vyčištěnou trať, po zmiňovaném incidentu ve třídě side. Ustlal si tak nešťastně, že dostal na levou nohu nové sádrové obutí a na zítřejší závod asi může zapomenout. V 8.kole ještě zajel do boxů Karl, takže v cíli bylo odmávnuto 17 jezdců. Pořadí v cíli: 1.L.Wimmer A, 2.J.Henry F, 3.M.Kehrmann D, 4.P.Goldstein GB, 5.N.Gerritsen NL, 6.F.Brüntrup D, 7.B.de Boer NL, 8.M.Campen NL, 9.M.Payne AUS, 10.Ch.Schmeink D, ..... Bodové ohodnocení nemohu zatím poskytnout, hlavní pořadatel jej neposkytl. (v závodě startují i jezdci bez nároku na evropské body). Na motocyklu se tvrdě pracuje, aby byl do zítřejšího 2. závodu (v 10.30) v lepší kondici.
Neděle. Po včerejších událostech (problémy s Ahrou, problémy se skútrem, problémy s grilem, telefonem, ...) bylo rozhodnuto absolvovat 2. závod s Jawou. V 10.30 místního času, za přijatelného počasí (pod mrakem, sucho) bylo odtartováno. Nechyběl ani pajdající obhájce titulu Velthuijzen. Už během zahřívacího kola zastavil pro poruchu Kehrmann. Do čela šel Wimmer s Velthuizenem, dále bylo pořadí Henry, Goldstein, van der Bunt, Frauenschuh a domácí Payne. Libor dobře odstartoval a poskočil cca o 4 místa dopředu, van Duijn opět po 1.kole zamířil do boxů. Situace na čele se podobala včerejší první jízdě, dvojice všem ujížděla, třetí Henry byl brzy donucen odstavit motocykl, stejně jako Gerritsen. Libor bojoval s Delaurym a Herve o 16. místo. Boj o vítězství rozhodla další porucha, která postihla vedoucího Wimmera. Velthuijzen si tak bez problémů dojel pro vítězství, druhé místo vybojoval van der Bunt, třetí jezdil dlouho Goldstein, ale v závěru o něj přišel na úkor Frauenschuha. Pátý zajel de Boer. Libor bojoval celý závod s dvojicí (výše zmiňovanou), několikrát se měnilo pořadí, ale nakonec minisouboj vyhrál a dojel si pro 15.místo. Během celého závodu zajížděl postupně lepší časy (absence jednoho treninku a jednoho závodu byla znát). V posledních evropských závodech nebývalo u nás zvykem takové množství poruch, bohužel vývoj nového motocyklu si žádá oběti a je třeba na něm dále pracovat.
I přes víkendový částečný neúspěch se těšíme (plni pozitivních myšlenek a s nadějí na větší porci tréninkových kilometrů) na další evropský závod na Red Bull Ringu a před tím ještě na poslední díl domácího šampionátu v Radvanicích.
z ostrovů a kanálu
rejmondo